inkaas

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

10 veckor .

Av ingibjörg stefansdottir - 4 oktober 2012 15:06

Läng ca 30 mm, väger cirka 15 gram.


Magen kan kännas "stor och svullen" trots att fostret och livmodern ine vuxit så mycket. svullnadkänslan beror på att magen och tarmarna arbetar på ett annorlunda sätt och maten passerar långsammare. Allt som ska finnas hos den färdiga människan ör anlagt men ska fortsätta att växa och utvecklas. huvudet är förhållandesvis stort och motsvarar nöstan 50 procent av barnets storlek. det yttre könsorganen utvecklas med det är  svårt att se skillnaden på könen. fostret kan öppna och stänga munnen och nästippen börjar framträda. Sköldkörtlen kan börja producera sköldkörtelhormon men fostret är fortsatt beroende av mammans sköldkörtelhormon.


Följer bebisens utveckling lite :) tycker det är intresant att veta hur dem växer osv. Har nästa läkarbesök den 9:onde oktober :) blir förmodligen att göra ultraljud då också :) men tror att det blir vaginalt denna gången och inte ett vanlig ltraljud. tycker inte om vaginala ultraljud så hoppas jag bara behöver göra 1 sådant ! Men jag får väl se hur det går. Har ju faktist två läkarmöten den dgen ungefär samtidigt. Allra först är det diabetes kontroll igen . sedan blir det och kolla våran älsade ängel . Dock så följer inte pierre med denna gången för att han jobbar på sitt nya jobb. Så jag tar med mig svärmor. Dock om jag skall göra en vaginal så får hon vara utanför xD haha . Kan nog knappt göra det framför pierre skulle jag tro. jag tycker det är pinsamt. Eller alltså just det att det är framför en tredje mnniska liksom så blir det pinsamt för min del iaf. 


har suttit här hemma och gottat mig lite med popcorn och ett avsnitt av mental . gillar verkligen den serien. men fyfan vad allt skall krångla just nu känner jag. Alltså med att ladda ner serier eller så. ingenting fungerar inte ens nerladdningsprogrammet :O . uhh blir så sur. vill ju se på mitt program. aja får väl vänta tills min andra hälft kommer hem. Som är en aning knasig nu fortiden . på vilket sätt skriver jag inte här xD men ojojoj  vad man kan bli förvirrad ibland xD haha men jag älskar denna underbara knasboll ändå :) . 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingibjörg stefansdottir - 11 februari 2013 16:33

Har bytt blogg till nattstad istället ;) .    www.nattstad.se/inkaas     Kika gärna in mig är i fortsättningen :D ...

Av ingibjörg stefansdottir - 9 februari 2013 12:52

Oj vad det verkligen börjr kännas nu alltså ! Haha , Det allra första som skall göras nu denna månad är att köpa väggfäste till våran tv så vi får upp den på väggen. Samt hämta hem skötbordet och vaggan ! Skötbordet skall sättas ihop så det står stad...

Av ingibjörg stefansdottir - 7 februari 2013 17:36

Är just nu halft som halft barnledig kan man väl säga ! Med andra ord så är min älsklade lilleman i ulricehamn hos sin mormor från och med idag till lördagkväll. Haha, käns lite tomt faktist. Äntligen vant mig vid att ha våa rutiner på dagen/kvällen ...

Av ingibjörg stefansdottir - 6 februari 2013 16:35

Ja precis, Vi har socialen i häcken på oss. Dock gick mitt möte precis som jag ville idag, Sa hela sanningen till em ang ALLTING , lämnade inte en enda ditalj utanför. och sa även att jag ej vill ha något med socialen att göra pga något som ej stämme...

Av ingibjörg stefansdottir - 5 februari 2013 18:52

Höhö, sitter här i soffan och kikar in min snygging meddans han stryker sina skjortot ;) haha ruskigt duktig min snygging är va ;) . Aja, Dagn har inte bestått av så mycket förutom att vi har storstädat vårat lilla söta hus. Ser så mysigt ut när det ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards