inkaas

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

16 veckor <3

Av ingibjörg stefansdottir - 13 november 2012 13:01

Längd cirka 13 cm, väger cirka 80 gram.


För många är det nu en rätt lung period i graviditeten. Kroppen har anpassat sig till den stora hormonomställningen. Graviditetsillamåendet har minskar och många känner sig piggare. När graviditetssymtomen minskar är det inte ovanligt att en del hamnar i tankar om att graviditeten stannat av. Det finns en ivrig väntan att känna livstecken från barnet. passa gärna på att fundera över vilken slags fysisk aktivitet som skulle passa dig att fortsätta med under graviditeten. Fostret växer och utvecklar sina förmågor. Det rör sig aktivt, kan undersöka sig självt med sina händer, suga på tummen och röra ögonen långamt. Nervsystemet utvecklas.


Helt rätt med att bebbem rör sig aktivt det känner jag av : )


Har haft en sjuk mardröm inatt. Efter allting igår. FYFAN säger jag bara, det vägrade verkligen släppa inatt alltså. Fick så ont i huvudet så var tvungen att ta värktabletter för att försöka få någon sömn alls. Sedan vaknade jag av ett sms från min älskade. Det gjorde min dag lite bättre iaf att han frågade hur det var med mig. kändes skönt. Men skall försöka och inte lägga ner energi på det för det sårar mig bara. 


Vill bara krypa ner i min älskades famn och somna. blir mys ikväll iaf eller efter han kommit hem . Mys med tända ljus. bara vi två . Jag gillart. 


As long as you love me. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingibjörg stefansdottir - 11 februari 2013 16:33

Har bytt blogg till nattstad istället ;) .    www.nattstad.se/inkaas     Kika gärna in mig är i fortsättningen :D ...

Av ingibjörg stefansdottir - 9 februari 2013 12:52

Oj vad det verkligen börjr kännas nu alltså ! Haha , Det allra första som skall göras nu denna månad är att köpa väggfäste till våran tv så vi får upp den på väggen. Samt hämta hem skötbordet och vaggan ! Skötbordet skall sättas ihop så det står stad...

Av ingibjörg stefansdottir - 7 februari 2013 17:36

Är just nu halft som halft barnledig kan man väl säga ! Med andra ord så är min älsklade lilleman i ulricehamn hos sin mormor från och med idag till lördagkväll. Haha, käns lite tomt faktist. Äntligen vant mig vid att ha våa rutiner på dagen/kvällen ...

Av ingibjörg stefansdottir - 6 februari 2013 16:35

Ja precis, Vi har socialen i häcken på oss. Dock gick mitt möte precis som jag ville idag, Sa hela sanningen till em ang ALLTING , lämnade inte en enda ditalj utanför. och sa även att jag ej vill ha något med socialen att göra pga något som ej stämme...

Av ingibjörg stefansdottir - 5 februari 2013 18:52

Höhö, sitter här i soffan och kikar in min snygging meddans han stryker sina skjortot ;) haha ruskigt duktig min snygging är va ;) . Aja, Dagn har inte bestått av så mycket förutom att vi har storstädat vårat lilla söta hus. Ser så mysigt ut när det ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards