inkaas

Alla inlägg under maj 2012

Av ingibjörg stefansdottir - 30 maj 2012 19:43

Älskar denna låt. . .


Nu har nog min syster anlänt på isberget åter igen :) hoppas hon hälsar alla i familjen att vi tänker på dem också . 


Igår kväll var en av dem bästa kvällarna jag haft på länge kan jag säga:) var med båda martin och lisa. Grillade gjorde vi allt vid ungefär 00 på natten också. Normalt? nä inte direkt. men men när man bara får spontana saker för sig speciellt med martin så kan det bli vad som helst xD . kvällen innan dess gick vi till ett hus vid skolan och skulle hmta en cyckel . dock så var det inte det lättaste kan jag säga med tanke på att vi gick igenom en jääävla skog xD eller ja skog var det väl ändå inte men lilla teddy försvann jävligt bra där i ;) haha. känns skänt som fan att bara umgås med mina vänner just nu. känns som att det behövs faktist. 

och på fredag blir det äntligen att färga min förjvliga utväxt och fixa mina ögonbryn :D grymt skönt blir det och få det gjort ! . Har verkligen haft goa dagar nu med riktgt gött folk på det hela. 

ibland ska man prioritera sig själv lite. anser jag iaf. Egentid är viktigt.


Aja, sitter annars i soffan och funderar på lite allt möjligt. dock så kan jag inte skriva ett skit om det hr med tanke på att det inte angår någon som helst annan än mig själv. det är mitt val och jag har bestämt mig... 

dock vet jag inte hur när och var.. det är frågan det. den karamellen kan ni suga på ett tag ;)


har tid i morgon med arbets center igen för att skriva in tider om mitt jobb . kl halv 2 skall jag vara där . så skall vi planera hur lnge jag behöver vara där för att kunna få en praktik plats eller ett jobb . jag hoppas ju givetvis på ett jobb men om det blir praktik först så gör vl inte det något heller för den delen ..  men helts ett jobb.


Är fruktansvärt trött på vissa saker nu också . vet inte hur jag skall orka med att göra det jag tänker göra. väldigt mycket funderingar omkring detta nu har det vart det senaste. men känns det inte rätt skall man vl göra det som känns rätt eller? . men vet inte. drygt är det och fruktansvärt tröttsamt också . får väl se hur det går. men kan inte hjälpa det att jag tänker på det dag in och dag ut. är det rätt eller är det fel ?  som sagt endast tre personer som vet vad det handlar om. och så kommer det att  förbli. behöver prata med en enda person inför det slutgiltiga svaret i guess?, Denna person vet precis allt om mig, det är okej för du är min person som jag kan prata med. ändå om det ibland inte känns som det. Men jag behöver det iaf. Rätt så starkt just nu. hur skall jag orka med allting annars ? hur skulle jag klara av allting utan henne ? Skulle absolut inte klara av något utan dina åsikter och råd. vi är som ett när det kommer till känslor och att behöva prata med varandra :). vi förstår varandra på det viset som ingen annan förstår mig på. men det är okej, Det behövs endast en person som skall förstå mig. 



vad hade jag gjort om jag inte hade kunnat blogga ? haha det här är nig den bästa terapin (stavning) man behöver. dock så vore det ganska skönt med svar också men det får man väl inte  igenom bloggen direkt... 

nej men fredag så gäller det. då skall det pratas, färgas plockas och allt möjligt. naj nu får det vara nog för denna gång. ha det gött ppl! .


Kisse's Bitche's  

Av ingibjörg stefansdottir - 29 maj 2012 16:38

Har haft mina funderinga ett tag nu .. saker och ting förändrars verlkigen hela tiden . 

har ni märkt det? .. 


prioritetingar till exempel. Vissa prioriterar på ett helt  annat sätt än andra och det har väl alla rätt till antar jag? . men ibland önskar man att vissa hade rtt prioriteringar på saker och ting och inte bara sket i allting annat. men som sakt alla har väl sin egen rätt ? 

dock så brukar det inte sluta så bra om man inte diskuterar om saken . men jag har fortfarande svårt att diskutera saker och ting med vissa människor . Vissa så har jag det väldigt lätt för . det beorr nog på vad man har för relation till människan skulle jag kunna tänka mig .. 


men just nu så prioriterar jag mig sjlv ett tag framöver faktist . känns bäst så för jag är mer förvirrad nu än någonsin . fråga mig inte varför, med tanke på att jag inte har något bra svar på det alls. En dag kommer jag ha svar på det hela men tyvärr så har jag det inte just nu ... ingen idé att fråga. finns dock endast tre st människor som vet vad det handlar om därav en är inblandad i det hela ....


Är nog lite nere idag trots allt, men det är väl inte så konsigt tycker jag . har vart rätt mycket det senaste. Skulle hemskt grna vilja packa en vska bara och dra till pappa ! . hur underbart hade inte det varigt då? saknaden är så otroligt stor ! . hur skön hade inte den känslan vart och bara dra iväg till ett helt annat land och umgås med dom som man lskar mest av allt i hela världen ! . 


Det är fruktansvärt mycket känslor och förvirringar i kroppen nu känner jag . 


Ikväll kommer min underbara martin till mig. det blir att diskutera lite saker som behövs prata om, dessutom så skall vi skriva ett brev. för allting har bara blivigt totalt fel i hela jävla smeten . Så otroligt trött på allting just nu . 



Nog om detta nu . . .


På torsdag så har jag möte med arbetscenter återigen för tredje gången då med andra ord för att klar göra mina tider så dem blir klara . börjar förmodligen jbba på måndag då skulle jag tro ? . dock så är det igenom arbetsörmedligen så man får ju inte betalt för det. men vad skall man göra då arbetsförmedligen inte tycker att man har pscykisk hälsa nog till att arbeta? vilket jag själv tycker är skitsnack !!!! . men jag kör mitt race och fortsätter att söka arbete som vanligt för att kunna komma ut i arbetslivet. 

vill inget mer än att bara börja jobba för att kunna klara mig själv och slippa behöva  få hjälp utav hela världen känns det som .. 


Kankse är nog skrivigt för denna gången .. kankse skriver senare ikväll om jag känner fört. 


Kisse's Bitche's  

Av ingibjörg stefansdottir - 28 maj 2012 09:18

dagens fel ! . åkte ju buss till borås igår  och la mitt busskort i vskan och inte i busskorts fickan igen . dra till bussen på morgonen med lilleman och inser att jag glömde det förbannade busskortet ofc !. vi fick åka med bussen iaf men fick gå hem. mindre skoj med andra ord. blev ju cp varm av att gå hem . precis innan jag kommer till porten står det en bil och tutar på mig och jag fattar ju inget förens rutan rullas ner och illonka ropar INKAAAA ÄR DU DÖV ELLER??? haha sprang till bilen och tjatade lite med henne en stund innan jag drog in för och ta en dusch. ochh nu sitter jag här igen och väntar på att pierre skall vakna så vi kan dra till borås .  sedan blir det och dra hem och SOLA förhoppningsvis .. om solen vill titta fram ordentligt idag . känns inte som det.


men men . tröttare än tröttast är jag minsann ! . skulle kunna sova i en evighet nu känner jag. men lägger jag mig ner sover jag bort hela dagen och det är inte okej om solen tittar fram igen :P måste bli av med alla vita sträck efter mina bh:ar på ryggen xD haha ser ju förjävligt ut ! men men det försvinner väl :)


egentligen har jag väldigt mycket att blogga om men det är inte så mycket jag kan skriva här. det handlar om saker och ting som jag inte vill att alla skall veta riktigt ännu . både bra och dåligt. talar inte om det för någon alls förutom dem som är inblandade i det hela och det är endast 2 st. det räcker än så länge tycker jag allt . 


nu blir det depp musik i mina öron och tänka bort mig själv lite ! love it . 


bloggar senare ikväll .


kisse's Bitche's .   

Av ingibjörg stefansdottir - 27 maj 2012 21:22

SORRY, jag vet! , har inte bloggat på en evighet nu :( har inget internet just nu med andra ord. 

mycket har hänt sedan senast kan jag säga. både bra och dåliga saker. Vänner som sviker och vissa finns där. 

Fruktansvärt trött på att bli behandlad så som jag blir behandlad just nu iaf. jag har inte gjort den människan något alls men får jag något stöd eller så när jag behöver det? nej inte direkt .. känner mig sviken och ledsen av  just dig. 

Hemkst känns  det måste jag säga för det är dig jag vill prata med om allt . du är min vän men när jag väl behöver dig så finns du inte där på samma sätt som jag finns för dig . tycker jag är lite synd faktist . men men antar väl att alla människor är olika eller? . 


men men nog om det. haft en mycket händelserik vecka . mycket har jag gjort och ändå känns det som inget ? . haha . måndagen bestod av att rymma ifrån ulricehamn total . lille jens räddade mig och tog mig till borås :) haha ingen annan som gör det så ^^ . drog bara till borås för att umgås med jens. rebecka och mattias. riktigt sknt var det att komma hemifrån :)  

tisdagen kom min älskade jenny bus till mig. sååå underbart att  få vara med henne igen :D hur gött som helst att variera lite med folk ! . 

Onsdagen var jag med marie, lisa. vivi och lille martin :) riktigt skoj hade jag allt denna dagen :). 

torsdag - hehu :) 

fredag - hehu :)

lördag . blev det åter igen med rebecka. mattias, martin och nicke . vi grillade och hade mys här i lgenheten :) på kvällen blev det melodifestivalen . och sverige vann ofc ;) duktigt allt tycker jag . däremot fick ju inte island lika mycket poäng som man hade kankse tyckt ^^ sedann hände det väl inte så mycket mer än så denna dagen :).

Söndagen har bestått av borås med min lilleman, nicke, mille och pierre. käkade på donken gick sedan till lekplatsen vid busstorget . därifrån drog vi vidare till ica maxi och sedan hem till pierre . träffade hans föräldrar för första gången idag :) . tog en fika ute i det fina  vädret och tjötade en massa. sedan så drog vi til ica maxi för att handla mat med oss hem . vi var öata och köpte färdig grillad kyckling och åt det ute vid lekplatsen här på köra karlslätt-  dock saknade man allt folk som brukar sitta ute på kvällarna :P menmen det kommer en ny helg efter denna igen hoppas jag :) har iaf haft en underbar vecka med underbara människor . Är riktigt glad för det:)<3


mindre bra nyhet kommer jag att hålla för mig själv. det gör mig ledsen men jag vet att allt är bättre för dig nu :) Jag tänker på min familj varje dag . och det vet dom. ibland önskar jag att jag bara kunde släppa allting och dra till island för att få träffa min familj som bor där . saknar dem något så fruktansvärt . allting är inte lätt när man bor såpass långt ifrån dem . men jag älskar dem av hela mitt hjärta !.



saker och ting förändras vligt mycket just nu . hur jag mår , känslor, svek och ja lite allt möjligt och jag är mer förvirrad än jag någonsin varigt i mitt liv . hur går det ihop då? ... äch bara att se glad ut och försöka tänka på det possetiva så klart eller vad säge ni ? . oj oj oj detta blev ett långt inlägg . kommer nog iaf skriva ett till innan jag ska nana sedan :) känns bra att kunna skriva av sig igen så man slipper och prata om allting . 


har svårare för att prata om saker än att skriva det till en person eller så . men men . det kommer väl det med någon dag när man äntligen kan bara säga rakt ut hur man mår osv... nee nu skall jag sluta anars kommer det bli extremt långt -.- ......



Bjuder på denna .


Kisse's Bitche's     

Av ingibjörg stefansdottir - 7 maj 2012 17:20

Ja men visst gör det. livet förändras hela tiden . tycker jag iaf.

vänskap, kärlek, familj osv.


vänskap - vänskap brukar oftast inte hålla för alltid eller hur? . vänner sviker och bedrar. vissa stannar dock kvar ändå om du visar ditt rätta jag . jag har ett par sådana vänner som stannat kvar. och det är jo oerhört tacksam för. en utav dem är kristina . hon har alltid funnits där för mig och visat mig rätt från fel . om jag hamnar fel eller i fel sitution så kan jag alltid prata med kikki om ett. spelar absolut ingen som helst roll om vad det handlar om . sådan vänskap skall hållas för livet. och det hoppas jag verkligen det gör också . Kan ju inte lämna frugan min.

Eva är också en av dessa underbara varelser. träffade henne på mitt förra jobb alltså Nelly.. klickade från första början också. direkt när jag såg henne kände jag igen mig själv. dock har vi väl inte gått igenom precis allt desamma men en hel del kan jag ju säga. vad tänker jag inte gå in på här. det är för komplicerat för er att förstå...

Linus aka bebis är även en av dessa människor kan inte förklara det mer än att han är typ den allra bästa människan som finns that's it ! det är äkta vänskap kan jag säga er:)

har flera av dessa vänner men orkar inte dra up alla .



kärlek -  finns precis över allt.man skall bara våga och släppa in den i livet också . jag trodde seriöst inte att jag skulle hitta en bra kille igen efter min så kallade förra pojkvän. men det gjorde jag. Men oj vad jag tar det sakta med allting tycker jag. riktigt stolt över mig själv att jag är denna gånen försiktig av mig och inte bara flyger in i ett förhållande som ingenting. kärlek är något man skall ta vara på. även om den är god kan den förvandlas till något så grymt elakt och sorg. det finns det gott om här i livet och jag kan säga med mina egna ord att jag har smakat på sorg. och det är säkert inte sista gången jag gör det heller. Men det gör inget. känner man ingen sorg i livet kan man aldrig känna riktig kärlek. det är vad jag tror på . självklart önskar jag ingen sorg eller olycka i livet. men tyvärr så tillhör det livet också eller?.



Familj -  Är en väldigt viktig sak i livet. men ibland går det inte alltid som man vill . familjen skall vara det viktigaste i livet och det skall man ta vara på eller? . jag försöker så gott jag kan men det är inte alltid det hjälper. jag kan men all ärlighet säga att jag har inte den kontaken med min familj som jag skulle vilja ha. men tyvärr kan man inte få allt som man vill eller? . men jag har även god kontakt med min familj. självklart. familjen är ju viktig och min lilleman betyder precis allt för mig! han är min familj . familjen är det finaste du skall ha i livet. ta vara på den och försök så gott du kan. det kankse inte alltid ser ut som att jag gör det. men jag försöker så gott jag kan. det är väl det bästa jag kan göra . I guess...


kärlek.

 





Av ingibjörg stefansdottir - 2 maj 2012 23:30

var underbar måste jag säga ! var med dom bästa som finns ofc dock fattades en del utav gänget .

mycket skratt och lycka var det den kvällen .

orkar inte direkt skriva om den nu . så ni får en bild istället.



 

Finast<3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards