inkaas

Alla inlägg den 22 april 2012

Av ingibjörg stefansdottir - 22 april 2012 18:10

Året då jag är född ! Så med andra ord om exakt 49 Dagar fyller jag hela 23 år . känns en aning gammalt men den känslan har jag bara för att min underbara lilleman fyller 5 år 6 dagar innan mig . 


Tar och börjar när jag är 17 år, Då går jag på almåsgymnasiet  - linje hotell och resturang ! träffade massa underbara mäniskor där och då var jag gravid med min lilleman . Fick reda på att jag var gravid med honom när jag hade min första praktik. kommer ihåg det mycket väl hade min praktik på Park terassen vid djurpareken då . Den allra första som fick reda på att jag var gravid var ju givetvis min mamma och jag . Sedan fick vidas pappa också reda på det. nästa person som fick reda på att jag var gravis var Sandra. kommer ihåg det för berättade det för henne på bussen på väg ifrån skolan . Det första hon sa till mig var du behåller väl barnet ? absolut sa jag för det hade jag redan bestämt mig för . Mamma tvekade givetvis i början och ville att jag skulle ha all information om abort osv. Men som sagt jag hade bestämt mig för att jag skulle behlla det lilla underverket. gick klart ett år på almås sedan precis innan skolavslutningen inför sommaren så föddes min Vidar den 4:e juni 2007, Jag kommer mycket väl ihåg också att jag gick till skolavslutningen för att träffa alla en sista gång där . Kommer till skolavslutningen i mjukis kläder .. hur grisig som helst minsann ! . Fick en fråga av någon, - har du inte fått barnet ännu ?:O haha jo sa jag . Saken var ju den att jag var grymt jäävla svullen efter allting plus att jag hade lagt på mig en massa kilo under graviditeten också . Kommer inte exakt ihåg hur mycket jag vägde innan jag blev gravid men något runt 64 kilo var det nog . efter jag hade fått min lilleman så vägde jag hela 95 kilo . ILLA jag vet. men under min graviditet så fick jag ju graviditets diabetes också, och efter jag hade fått vidar försavnn den men den kröp tillbaka och resultaltet är att jag har diabetes nu. och det är snart 5 år sedan . Jag har nu mera lyckats gå ner till 60 . men men det kan jag skriva om lite senare . iaf så bodde jag hemma hos mamma tills vidar blev ungefär 2 år . Sedan så bestämde jag mig att flytta hemifrån av personliga skäl . Började gymnasiet här i ulricehamn 2009 tror jag det var? . Då gick jag omvårdnasprogrammet . Där kan jag säga att jag träfffade en VÄN FÖR LIVET! . vem det behöver jag inte skriva här . Träffade även en kille som jag blev tillsammans med . inget roligt med den historian kan jag ju säga dem flesta vet ju vart det slutade och därav behöver jag inte skriva om det här känner jag . 

Då bodde jag alltså i hökerum , fint område för barn osv men folket,skitsnacket och bussförbindelserna var ju inte den bästa. Vilket blev så att jag bestämde mig för att flytta till lilla ulricehamn , Då jag har allting nära mig och behöver inte hjälp för att handla osv.... 


Hela mitt liv kretsar runt min lilleman har någon emot det så FINE . men ingen idé att försöka övertala mig till nåot annat. Han är mitt liv . trots allt är som det är just nu . det vill jag inte gå in på om här i bloggen utan det h¨ller jag mera för mig själv.


Har nu mera en pojkvän . haha oj ? . jo men visst det har jag minsann . Är mycket nöjd med mitt val och allting känns bra. är väl det som räknas i guess? . 

Dock så tror vissa att bara för att en ensamstående mamma skaffar sig pojkvän så skall han försörja oss? inte riktigt så va . tycker inte jag iaf . inte för ens man vet att det är Seriöst och verkligen något man kan sattsa på med andra ord flytta ihop och sådant menar jag nu då . Vi har ju inte vart tillsammans länge . men ändå känns det som en evighet . xD haha ingen aning om varför ? . Dock är jag inte som jag vart förut i ett förhållande utan nu tar jag det väldigt lungt och låter det ta sin tid helt enkelt och det känns väldigt skönt . hoppas bara man inte förlorar det man har bara för att man tar det lungt .. 


Nej men oj nu känns det som jag har skrivigt av mig en del .. hehe .


Hoppas ni tyckte det var skoj och läsa lite om mig. 


Ni får absolut ställa frågor om ni vill och jag svarar alltid ärligt ! .


  

Av ingibjörg stefansdottir - 22 april 2012 15:20

Ja precis, som jag skrev i rubriken så skall jag gå en svetsar utbilding ! . Skall ner till arbetsförmedligen i morgon och boka en tid för att skriva in mig till just denna utbildning .  Hört mycket gott om denna utbildning så jag tänker göra mitt bösta, Tänker mest på mig och lilleman . Att jag får en bra utbildning där jag kan köra det i min egen takt låter pecis som en utmärkt idé för mig :) . Eller vad säger ni ? 

Känns helt rätt för mig att göra . 


Skrev ju igår att jag skulle skriva et inlägg om mig själv då va , detta skall jag göra ikväll ! . Blev välldans svårt att göra det igår då jag hade mycket fina gäster på grilbesök:) Efter en massa bus nere i stadsparken ! . Dagen igår var med andra ord mycket bra ! .


Har börjat med min träning också . Gick jätte bra i fredags ! , tränade ryggen gjorde vi då . Och otrolit nog så hade jag ingen som helst träningsvärk . MEN dock hade jag riktigt ont i rumpan då jag satt på en motiotions cykel allra först . Det gjorde mest ont . Allt annat var precis som vanligt . Skall träna nu i veckan också . Känns riktigt skönt att jag har börjat med det nu :).


Pratade även med martin igår och han skall ringa sin chef i morgon för att gära mig som vikarie till honom och även så att jag kan få jobba någon annanstans medans han inte behöver mig . Hoppas lilla martin lyckas med det bara :) det skulle lösa fruktansvärt mycket för mig kan jag säga . 


Nog om detta nu . Skll lägga mig i sängen hos lille man och kolla på smurfarna med popcorn ! 


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards